نشست علمی با عنوان «رویارویی ایران و آمریکا؛ جمهوری اسلامی و انتقال قدرت به شرق

استان فارس
به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه شیراز، سازمان بسیج اساتید استان فارس و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار گردید:

نشست علمی با عنوان «رویارویی ایران و آمریکا؛ جمهوری اسلامی و انتقال قدرت به شرق

من معتقدم همچنانکه کتاب مقدس می گوید، خداوند انتقام خود را خواهد گرفت. نشانه های این انتقام در فروپاشی تمدن غرب است


به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه شیراز، سازمان بسیج اساتید استان فارس و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار گردید:

نشست علمی با عنوان «رویارویی ایران و آمریکا؛ جمهوری اسلامی و انتقال قدرت به شرق»

 این نشست که 18 بهمن ماه 1401 در سالن مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد؛ درابتدا دکتر جی. مایکل اسپرینگمن (رئیس اسبق اداره ویزای آمریکا)، دکتر اسکات بنت (افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا)، کن اوکیف (تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا) و دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی (جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام) به بیان نقطه نظرهای خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند. 

در ادامه معرفی مختصری از میهمانان و مباحث مطرح شده توسط آنان ارائه خواهد شد.

دکتر اسکات بنت: 
معرفی: دکتر اسکات بنت افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکاست. با اسنودن (فعال حوزه افشاگری) همکاری داشته است. در حوزه جنگ روانی و رسانه ای سالها کار کرده و بر این اعتقاد است که منافع ملی آمریکا به شدت از ناحیه صهیونیست ها مورد حمله قرار گرفته است.
خلاصه ای از مباحث ایشان: 
- نادر طالب زاده ایران را به من شناساند. اگر در یک رابطه فامیلی، نادر طالب زاده برای من حالت عمو داشته باشد، تمام مردم ایران پسر عموهای من هستند. 
- قتل ژنرال سلیمانی یک جنایت جنگی بود. ژنرال سلیمانی یک سرباز بزرگ بود. در آینده خواهید دید کشورهایی که با ایران مقابله کردند چه سرنوشتی در انتظار آنان است. این کشورها در حال افول هستند و دچار گناهانی بزرگ شده اند. همانطور که در کتاب مقدس گفته شده است که «خداوند خودش انتقام می گیرد»، انتقام خدا را همه خواهند دید. همه ی مردمی که از کشورهای استعماری لطمه دیده اند، دعاهایی دارند و آمریکا را نفرین می کنند. من معتقدم همچنانکه کتاب مقدس می گوید، خداوند انتقام خود را خواهد گرفت. نشانه های این انتقام در فروپاشی تمدن غرب است. ترویج همجنس گرایی و نابودی ازدواج و نهاد خانواده از نشانه های این فروپاشی است. 
- صد سال است که «زن» بودن و «مادری» به عنوان اموری مقدس، توسط غرب نابود شده است. غرب تمام کارهایی که زن به عنوان مدیر خانه انجام می داده را با کارهای دیگر جایگزین کرده و این یکی از ابعاد تخریب جایگاه زن و مادر و از نشانه های افول تمدن غرب است. برخی از صهیونیست های مستقر در آمریکا، این سیاست را دنبال کرده اند که زن ها وارد ارتش شوند، در خط مقدم باشند و ... . در غرب شاهد از بین رفتن اطمینان در مطلق ترین چیزها چون هویت مردانگی و زنانگی و گرفتاری افراد در بحران های فلسفی هستیم. کاری که با زنها در غرب و آمریکا انجام شده یک تراژدی و داستان غمناک است. وقتی شما آن را با شرق و ایران مقایسه می کنید متوجه یک تفاوت جدی می شويد. من در مردم ایران رحمت را دیدم: کمک به مردم فلسطین، حس نوع دوستی، راه رفتن با فروتنی و ... . 
- من همواره دنبال حقیقت بوده ام و سعی کرده ام در سمتی باشم که خدا آنجاست. حس کرده ام که ایالات متحده در حال دوری از خداست. مدلی که از زن در کشورهای اروپایی وجود دارد قابل پیروی نیست.
- مهمترین چیز در جهان خداست. دین و کلیسا همه باید در خدمت عبودیت خدا باشد. اگر دینی در راستای این هدف نباشد فایده ای ندارد. آمریکا خدا را پس زده و دچار حالتی شده که دیگر امکان بازگشت هم ندارد. 
- قوی ترین سلاح، حقانیت و حقیقت است. شما باید در مقابل تمام تبلیغاتی که علیه ایران می شود، حقیقت را از طریق اینترنت، پادکست و تولیدات رسانه ای ترویج کنید. چرا که به غرب در مورد ایران اطلاعات غلط داده شده است. 
- اگر مردم غرب حقیقت ایران را بشناسند متوجه می شوند که می توانند با مردم ایران دوست شده و حتی منافع مشترک داشته باشند. رسانه های صهیونیستی نمی خواهند حقیقت در مورد ایران گفته شود. انتشار حقیقت و بازنشر دادن آن اهمیت فراوانی دارد. اگر شما ایران حقیقی و واقعی را همان طور که هست، بدون ترس و واهمه معرفی کنید حقیقت خواهان جهان به سمت آن تمایل پیدا خواهند کرد.
- پیام من به شما این است که صبور باشید. ایران یک معنویت، عمق و صبری دارد که غرب ندارد. آمریکا به مانند فردی است که یک چشمش نابینا است و در خیابان رها شده است. وقتی صبور باشید می بینید که آمریکا با چه وضعیتی روبرو خواهد شد. تمدن غرب در حال افول و ایران و روسیه در حال قدرت گرفتن است. ما در کنار شما هستیم و تلاش می کنیم تمام دروغهایی که صهیونیست ها علیه ایران منتشر می کنند را افشا کنیم.

کن اوکیف:
معرفی: کن اوکیف تفنگدار سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا و یکی از چهره های ملی پرست ضد صهیونیستی است که بر این باور رسیده که منافع ملی آمریکا در تقابل مستقیم با صهیونیست ها قرار گرفته است. او دوبار پاسپورت آمریکایی خود را در اعتراض به سیاست های جنگی آمریکا آتش می زند و ملیت ایرلندی می گیرد. او در کشتی کم


ک به مردم فلسطین حضور داشته و با برخی از سربازان اسرائیلی درگیر می شود و دو نفر از آنان را خلع سلاح می کند. مستند متولد کالیفرنیا ساخته صدا و سیما (برنامه ثریا) در مورد ایشان است. 

برخی از مباحث ایشان:
- نادر طالب زاده یک رخداد نسلی بود. شاید ظهور چنین فردی در چند نسل یک بار اتفاق بیفتد. رحمت خدا بر او باد. او همیشه در قلب من هست. عشق و علاقه به مردم ایران در قلب من نهادینه شده است.
- من به عنوان تفنگدار سابق ارتش آمریکا قسم خورده ام که از قانون اساسی آمریکا دفاع نمایم، اما وقتی خیلی از بازی های سیاستمداران را دیدم تصمیم گرفتم آنچه صحیح است را انجام دهم ولو کل دنیا با من مخالفت کنند. در قسمی که برای دفاع از قانون اساسی آمریکا خورده ام آمده است که «من با تمام دشمنان داخلی و خارجی آمریکا می جنگم.» وقتی از دشمنان داخلی آمریکا سخن گفته می شود بحث نفوذ به میان می آید؛. افرادی که به مانند غده سرطانی در بدنه حاکمیت آمریکا نفوذ کرده اند. افرادی که از داخل به آمریکا خیانت می کنند دشمنان منافع ملی آمریکا هستند و من عدالت را برای آنان اجرا خواهم کرد. مقابله با دشمنان داخلی قطعا سخت تر از حضور به عنوان یک نیروی نظامی در لب مرز برای مقابله با دشمن خارجی است. 
- من بر این باورم که اگر خداوند با مردم آمریکا نبود خیلی وقت پیش کار جامعه آمریکا تمام بود.
- شما وقتی رهبر جامعه ایران را با رهبران جامعه غرب مقایسه می کنید می بینید امکان مقایسه وجود ندارد و تفاوت بسیاری بین آنها وجود دارد.

دکتر مایکل اسپرینگمن
معرفی: ایشان در حوزه حقوق تحصیلات خود را به سرانجام رسانده اند. در آلمان و عربستان دیپلمات بوده و نقش سرکنسولی آمریکا در جده عربستان را عهده دار بوده است. در عربستان متوجه می شود که به برخی از شهروندان عربستانی بدون آنکه مراحل دریافت ویزا را طی کنند ویزای آمریکا داده می شود. ایشان اعتراض می کند و بعدها کتابی می نویسد به عنوان «ویزا برای القاعده» و در آنجا توضیح می دهد که اشخاصی که پروسه ویزا در مورد آنها طی نمی شده توسط C.I.A برای جذب در القاعده انتخاب می شده اند. 

مختصری از مباحث: 
- کشتن ژنرال سلیمانی - که یکی از متمدن ترین افرادی بود که کره زمین به خود دیده بود - یک اقدام تروریستی بود.
- یک بحثی وجود دارد به نام ایران واقعی. تعارض مهمی بین ایران واقعی و تصویری که از ایران در غرب داده می شود وجود دارد. من دو بار به ایران سفر کرده ام و هر بار افق های جدیدی از مردم، دولت و حکومت ایران برای من گشوده شده است. سال گذشته میلادی در خصوص حقوق زن در ایران فضای رسانه ای عجیبی در غرب شکل گرفت. حال آنکه یکی از معاونان رئیس جمهور زن است. در یکی از سفرها در هتلی که من مستقر بودم معاون مدیریت داخلی هتل در دست یک خانم بود. حال آنکه در آمریکا برخی فکر می کنند اصلا در ایران خانم ها وجود ندارند که بخواهند جایگاهی داشته باشند. تصویری که ایالات متحده از ایران معرفی می کند یک ایران بسیار بد است که مردم خوبی ندارد، حال آنکه اموری چون حس همکاری، کمک به همنوع و ...که در جامعه ایران وجود دارد در آمریکا کمتر به چشم می خورد.
- قدرت نظامی ایران در حدی است که یک پهباد آمریکایی که میلیونها دلار برای آن هزینه شده است را ساقط می کند، حال آنکه سیستمی که آن را ساقط کرد تماما ساخت ایران بوده است. 
- قانون اساسی آمریکا می گوید هر کسی می تواند دینی را انتخاب کند و هیچ دینی بالاتر از دیگر ادیان نیست. از قرن هفدهم حرکت های افراطی به اسم مذهب انجام شد و موجب تخریب چهره دین شد. امروزه ترکیب عجیبی به دین مداری در آمریکا داده شده است؛ یکشنبه با خدا و بقیه روزهای هفته با شیطان.

دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی
معرفی: جانشین رئیس بسیج اساتید کشور و عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه امام حسین علیه السلام.

مختصری از مباحث:
- قدرتهایی مثل فرعون و قارون هیچ گاه باقی نمانده اند. اساسا هر قدرتی که مبنای خدایی نداشته باشد از بین رفتنی است؛ به تعبیر قرآن کریم «ان الباطل کان زهوقا». از سال 1600 میلادی به این طرف با انقلاب صنعتی، اولین کشوری که توانست از صنعت توپهای جنگی استفاده کند پرتغالی ها بودند و در نتیجه آن توانستند بر بسیاری از کشورهای جهان سلطه پیدا کنند و حرکت استعمار گرانه خود را آغاز کنند. هند، جزایر ایران، گینه و ... توسط پرتقالی ها اشغال شد. اما این حرکت ماندگار نبود.
- فرانسوی ها سالیان سال بر مردم آفریقا سلطه داشتند و سیاهان زیادی را به بردگی گرفتند. انگلیسی ها هم سیاهان آفریقایی را گله وار دزدیدند و انسانیت انسان را لگد مال کرده و همراه با کانتینرهای اجناس به آمریکا اعزام کردند. اما آنها نیز در جنگ جهانی اول و دوم به شدت آسیب دیدند. 
- بعد از سال 1945 میلادی، آمریکایی ها به دلیل عقب نشینی سایر قدرت ها تبدیل به قدرت اول شدند. آمریکایی ها در 2001 با نابود کردن برج های د


وقلو حرکتی را آغاز کردند تا بتوانند در عراق، افغانستان، سوریه، یمن و لبنان حضور پیدا کنند و آنها را به عنوان منشا شرارت مطرح کردند. این عملیات فرار به جلو بود چون افول قدرت آمریکا احساس می شد. اما امروز شعار مرگ بر آمریکا به راحتی در خود آمریکا هم داده می شود. 
- هژمونی آمریکا در حال فروپاشی است. برخی از نشانه های فروپاشی هژمونی آمریکا عبارتست از:
- سهم تولید ناخالص آمریکا در جهان در سال 1960 میلادی، 60 درصد بوده است اما اکنون این میزان به 4/24 درصد تقلیل پیدا کرده است. 28 تريلیون دلار کسری بودجه سال جاری آمریکاست. از قدرت دلار کاسته شده و ورود یورو و پول چین در حوزه اقتصاد جهانی، زمینه های این افول را فراهم کرده است. آمریکا قائل به اقتصاد آزاد بود و هست. اما با تعرفه گذاری برای ورود کالاهای چینی نشان داد که از این سیاست عقب نشینی کرده است. این عقب نشینی از سر ضعف بود. افول اقتصادی آمریکا کلید خورده است. شکاف ثروت در آمریکا وجود دارد: یک درصد از مردم آمریکا به اندازه پنجاه درصد مردم آمریکا ثروت دارند. 
- سرمایه اجتماعی در آمریکا به شدت تضعیف شده است. در یک نظر سنجی تنها 25 درصد از مردم آمریکا به حاکمیت اعتماد دارند. قدرت نرم آمریکا روز به روز در حال افول است، چرا که فریاد مرگ بر آمریکا در اغلب کشورهای مستضعف جهان همه گیر شده است. امروزه خبری از کشتی های بزرگ آمریکا در خلیج فارس نیست چرا که قدرت نظامی ایران و قدرت پاسداران ما به اندازه ای رشد کرده که آنها جرأت حضور ندارند. 
- آمریکایی ها پیش بینی کرده بودند که تا سال 2030 سلطه کامل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را بر کل جهان از جمله خاورمیانه پیدا خواهند کرد. چینی ها هژمونی اقتصادی آمریکا را شکستند. ایران با انتشار فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، هژمونی فرهنگی آمریکا را در هم شکسته است. عراق، افغانستان، یمن، سوریه و دیگر کشورهای منطقه مقاومت در اختیار جایگاه فرهنگی ایران است و فرهنگ مقاومت در حال گسترش است.
- ایران با ارائه مدل جدیدی از حاکمیت و نگاه دین مدارانه و خداباورانه در مقابل نگاه اومانیستی رویکرد جدیدی در جهان مطرح کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.