نشست علمی با محوریت تغییرات اجتماعی و مسئله جنگ شناختی در ایران

استان فارس
به میزبانی سازمان بسیج اساتید استان فارس برگزار گردید:

نشست علمی با محوریت تغییرات اجتماعی و مسئله جنگ شناختی در ایران

سردار جوانی:افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران، نظم نوین و پرهزینه ایالت متحده را با چالش مواجه نمود و شرایط ایجاد هندسه جدید قدرت در جهان را فراهم اورده است. 

به میزبانی سازمان بسیج اساتید استان فارس برگزار گردید:

⭕️نشست علمی با محوریت تغییرات اجتماعی و مسئله جنگ شناختی در ایران

🔹در این دیدار که امروز چهارشنبه 26 بهمن با حضور دکتر یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان فارس در محل سازمان بسیج استان فارس برگزار گردید، سردار جوانی ابتدا با اشاره به شرایط چند ماه گذشته، این جریانات را ناشی از عدم پذیریش موجودیت جمهوری اسلامی از سوی دشمن دانست و افزود، تحولات اخیر نشان دهنده تغییر قدرت و نشان از خداحافظی غرب از شرایط صد ساله اخیر خود دارد. 

🔸دکتر جوانی در ادامه با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در به چالش کشاندن نظام دوقطبی سوسیالیسم و لیبرال سرمایداری در جهان گفت، افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران، نظم نوین و پرهزینه ایالت متحده را با چالش مواجه نمود و شرایط ایجاد هندسه جدید قدرت در جهان را فراهم نمود. 
وی ادامه داد، امروز همگرایی ایران، روسیه و چین و قدرت کشورهای آسیایی از یک سو و اتحاد خاورمیانه و همچنین افت ایالات متحده از سوی دیگر، همه موید این است که آنها دست به هر تدبیری برای نابودی این انقلاب از طریق فتنه، اغتشاش و مذاکره و جنگ های ترکیبی خواهند زد. 

🔹سردار جوانی بر هوشیاری همه عناصر نظام در مقابل با تهاجم ترکیبی دشمن  تاکید کرد و افزود، در شرایط اخیر نمی توان از غفلت خودمان در همه ابعاد از نظامی گری تا قومیت، مذهب، رسانه و... چشم پوشی کرد در حالی که دشمن از تمام این امکانات به بهترین شکل بهره برد،ولیکن تمام محاسبات دشمن با حضور وحمایت های مردم و به ویژه در راهپیمایی 22 بهمن نقش بر آب شد. 
معاون سیاسی سپاه در بخشی دیگر از سخنانشان به جنگ ‌شناختی و لزوم جهاد تبیین در این زمینه اشاره کرد و افزود،  آمروز بسیج اساتید با نقش و کارکردهای مختلفی که دارد با این سوال مواجه است که چگونه می‌تواند حق جهاد تبیین را در شرایط کنونی ادا کند؟

🔸وی با اشاره به هیجانی کردن محیط برخی از دانشگاه ها،گفت، برخی با سیاسی و امنیتی کردن فضا دانشگاه ، قطعا به دنباله دنبال ایجاد سیاست فشار از داخل و چانه رنی از بیرون یعنی متشنج نمود فضای کشور با اعلام نارضایتی، اعتراض و اغتشاش بودند. بنابراین اگر بر فضای دانشگاه بجای عقلانیت و منطق، فضای سیاسی و امنیتی حاکم شود، بدیهی است که باید از ظرفیت فضای بسیج اساتید جهت برون رفت دانشگاه از فضای هیجانی به فضای گفتمانی استفاده نمود. 

🔹جانشین سیاسی سپاه گفت، هدف دشمن هیجانی کردن دانشگاه حتی به قیمت به کار گیری اساتید محرک و فراگیر شدن دروغ ها است،به گونه ای که با تحریک احساسات، فضای نارضایتی را  تبدیل به اغتشاش کند که این عمل یک حربه دشمن در جنگ ترکیبی است و مهمترین  راهکار جهت خنثی کردن آن ،ابتدا، افشای دروغ و در مرحله بعد اعلام دستاوردها می باشد. 

🔸دکتر جوانی کمبود منابع را نیز به عنوان یکی از دلایل ایجاد هیجانات ناشی از کم اطلاعی عنوان کرد و افزود، یک روز می گویند ایران مستعمره چین و روسیه گردید و روز دیگر رژیم گذشته را بزک می‌کنند که اگر رژیم پهلوی مانده بود امروز پیشرفت بیشتری داشت که در جهاد تبیین باید  با ارائه منابع معتبر، روایات درست را نیز بیان نمود. 

🔹در ادامه  این نشست نیز  به پرسش و پاسخ بین حضار و مهمان جلسه پرداخته شد.
@basijasatidk

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.