ضمن حمایت از طرح صیانت، مطالبه بهبود کیفیت اینترنت را داریم

استان فارس

ضمن حمایت از طرح صیانت، مطالبه بهبود کیفیت اینترنت را داریم

طرح صیانت چیزی فراتر از اصول و قوانین متداول در دنیا نیست.

به گزارش واحد رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان فارس، احمد مصلی نژاد مدیر رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان، مدرس سواد رسانه ای و و عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی فارس طی یادداشتی ضمن حمایت قاطعانه از طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی بر افزایش کیفیت خدمات در بستر اینترنت تاکید نمود. متن این یادداشت به شرح ذیل است.

سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰  کلیات طرح صیانت توسط کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تصویب شد. طرح صیانت در آخرین نسخه‌اش به طرح «نظام و تنظیم مقررات فضای مجازی» تغییر نام پیدا کرده که کلیاتش در نشست کمیسیون مشترک به تصویب رسید. این یعنی طرح صیانت هنوز به قانون تبدیل نشده است و پس از تصویب کلیات، نمایندگان کمیسیون مشترک باید جزئیات طرح را بررسی کنند. با پایان بررسی جزئیات، این طرح برای تایید و بررسی نهایی به شورای نگهبان خواهد رفت. اصلاحات زیادی در آخرین ویرایش این طرح نسبت به طرح اولیه انجام شده است و بسیاری از نقدها و مشکلات طرح اولیه مرتفع شده است. با مقایسه نسخه اولیه طرح و ویرایش فعلی کاملا مشخص است که کارهای کارشناسی متعددی روی این طرح انجام شده و موجب رفع بسیاری از نقدهای اولیه گشته است.

ناپایداری و ضعف در کیفیت این روزهای شبکه‌ موبایل و دیتا در سطح کشور موجب شده که حملات و قضاوتهای نادرست نسبت به این طرح ترویج پیدا کند. با نگاهی منصفانه و کارشناسانه به مواد این طرح کاملا مشخص است که اصول و قوانینی که در اکثر کشورهای دنیا رایج است در این طرح گنجانده شده و هیچ‌ چیزی فراتر از آن نیست. چنین قوانینی سالهاست که در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی رایج است. اینجانب با اطلاع کامل از مفاد این طرح و به استناد مقایسه این طرح با قوانین رایج دنیا ضمن حمایت قاطعانه از آن از وزارت ارتباطات نیز مطالبه افزایش کیفیت شبکه و دسترسی پایدار و پرسرعت مردم به دیتای داخلی و خارجی را داریم. حمایت از خدمات فضای مجازی داخلی هرگز به معنای محدودسازی اینترنت نیست و اختلالات فعلی باید مرتفع شود. قابل ذکر است که مشکلات صرفا مربوط به خدمات خارجی نیست بلکه برخی خدمات داخلی و بانکی هم دچار ضعف شده که امید است همگی در کوتاهترین زمان حل شوند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.