همایش یک روزه جنگ ترکیبی برگزار شد

استان فارس
به همت کانون بسیج اساید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز:

همایش یک روزه جنگ ترکیبی برگزار شد

اکنون در کشور جنگ شناختی به سوی ناامیدکردن اقشار مردم روی آورده است.

به گزارش واحد رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان فارس، همایش یک روزه جنگ ترکیبی به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد. محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایتان فارس در این همایش با بیان ویژگی‌های جنگ شناختی اظهار کرد: در حالی که غرب از رسانه به عنوان ابزار محکمی در حوزه تحکیم حاکمیت استفاده می‌کند و همه خدعه‌های خود را برای مدیریت ادراک مردم برای تحکیم این حکمرانی به کار می‌گیرد برخی در داخل هنوز رسانه را فقط ابزار انتقال پیام می‌دانند.

وی توضیح داد: تفاوت جنگ شناختی با عملیات روانی و جنگ نرم در این است که تا پیش از این رسانه‌ها ابزاری یکسویه برای انتقال اخبار و اطلاعات به سوی مخاطبان بودند و آنان صرفاً مصرف کننده اطلاعات بودند؛ اما در جنگ شناختی مخاطبان نیز تأثیرگذار هستند و دیتاهای بزرگی را منتقل می‌کنند که باعث مدیریت ادراک می‌شود.در فرایند جنگ شناختی و جنگ ترکیبی جایگاه ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول می‌تواند با تأثیرگذاری‌های رسانه‌ای در ذهن مردم جابه‌جا شود.

محسن جاجرمی‌زاده رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس در این همایش یکروزه گفت: صحنه اصلی و مرکز ثقل جنگ ترکیبی یا جنگ هیبریدی، ایدئولوژی، طرز فکر و کار روی ذهن مخاطبان است.

در ادامه این همایش غلامرضا صفرپور معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید فارس، احمد مصلی نژاد مدیر رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید فارس و محسن غفاری مدرس سواد رسانه ای سازمان فضای مجازی فارس از جنبه های تخصصی تکنیکهای بکار رفته در جنگ های ترکیبی را تشریح نمودند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.