دانشگاهیان باید پرچمدار جهاد تبیین باشند.

استان فارس
معاون تحلیل و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس گفت:

دانشگاهیان باید پرچمدار جهاد تبیین باشند.

بی‌تردید جهاد تبیین، تلاش فداکارانه برای گسترش ارزش‌ها، انتشار افکار صحیح و تبیین حقایق پاسخگویی به شبهات است که جوانان و دانشجویان این مرزوبوم باید پرچمدار اصلی آن باشند

به گزارش واحد رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان فارس، بدون تبیین حقیقت افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سو استفاده خواهد کرد اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریک کند یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است.

پس در همه حال جهاد تبیین اهمیت بسیار زیادی دارد در کلام رهبر معظم انقلاب به معنای آغاز تحولی بنیادین و متمایز از حرکت‌های قبل است و این تحول باید از جهت کمیت و مقدار و کیفیت و شیوه مورد توجه باشد.

جهاد تبیین اقدامی جهادی با مسیر و روش مشخص است زیرا تعبیر به معنای بیان حقایق و در این برهه نباید به روال سابق در مقابل ابهام و فنی دشمنان گام برداشت ملکه در برهه کنونی روشنگری و شفاف‌سازی و جهاد تبیین امری ضروری است که باید هر کسی در جایگاه خود به آن بپردازد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه  در خصوص ضرورت جهاد تبیین در گفتگو با خبرنگار شیرازه عنوان کرد: درجنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار  نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد. به عبارت دقیق‌تر، در جنگ‌ شناختی مدیریت ادراک صورت می‌گیرد  که ترکیبی از طرح‌ریزی، عملیات امنیتی، پوشش و فریب و عملیات روانی است و به تغییر و دستکاری شناخت جامعه نسبت به نظام سیاسی منجر می شود.وی افزود: تغییر نگرش در جامعه اختلال و خطا در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیران، اثربخش کردن جنگ اطلاعاتی، ایجاد گسست عاطفی- ادراکی بین توده ها و نخبگان با حاکمیت و زوال سرمایه اجتماعی از ویژگیهای جنگ شناختی با مدیریت ادراک در عصر پسا مدرن است.

وی با بیان اینکه از بین بردن سرمایه های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام همراه و همدل بوده اند یکی از ویژگی های این جنگ است اظهار کرده برای این منظور دشمن با مستندسازی های پیچیده حیله های رسانه‌ای زیرساخت های فکری و مذهبی نظام را زیر سوال برده و اعتقادات گذشته مخاطبان را با تردید روبرو می‌کند.

وی ادامه داد:پیروزی در جنگ شناختی سبب می‌شود دشمن در کوتاه‌مدت توانایی اثرگذاری بر رفتارهای جامعه را به دست آورد و رفتارهای آنان را در امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی دیپلماتیک به سمت مورد نظر خود سوق دهد.تغییر باورهای نظام اسلامی یکی از کارویژه‌های اصلی جنگ ادراک است که در آن باور به اسلام و کارآمدی نظام اسلامی و باور به امکان تداوم نظام اسلامی هدف قرار می‌گیرد و حتی با روش‌های پیچیده درصدد بر می‌آید تا دوستان انقلاب را نسبت به آینده ناامید و مأیوس کند.وی اظهار کرد:حمله به منبع ادراک به کمک اسلحه اطلاعات اساس جنگ شناختی را تشکیل می‌دهد و راهکار مقابله با آن نیز دفاع از منبع ادراک با کمک اسلحه ی اطلاعات است؛ در چنین وضعیتی، سانسور و سکوت نمی‌تواند به حل مسائل و مشکلات کمک کند؛بلکه اصل متقاعد سازی و اقناع مخاطبان را باید در دستور کار قرار داد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی سه نقطه اصلی را هدف قرار می دهد افزود: هدف از این تهاجم مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتماد زدایی، ناامید سازی و ناکارآمد نمایی است که در نهایت دشمن امیدوار است سبب رویگردانی اجتماع و از بین رفتن سرمایه اجتماعی نظام شود. وی با بیان اینکه مجری جنگ شناختی امیدوار است تا مردم را نسبت به آینده ناامید و نسبت به نهاد‌های رسمی بدبین و به سرنوشت عمومی جامعه بی تفاوت کند، افزود: در چنین شرایطی منافع فردی بر منافع جمعی و ملی غلبه یافته و خسارت حاصله متوجه همه افراد جامعه می‌گردد. در چنین شرایطی نخبگان جامعه اعم از مسئولان و گروه‌های مرجع اجتماعی با هر سلیقه و گرایشی، باید تهاجم شناختی دشمن و مخاطرات ناشی از هرگونه رفتار هیجانی مبتنی بر منفعت فردی را برای جامعه تبیین کرده مراقب باشند خود نیز در این پازل دشمن بازی نکنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه (6/7/1400) گفت: ایشان به ضرورت جهاد تبیین  اشاره کردند و امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم خواندند .

بنابه گفته این استاد دانشگاه، داستان جنگ شناختي دشمن براي ذبح حقيقت با ابزار تحريف، داستاني مختص به سال 61 هجري نيست، قصه هميشه تاريخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نيز انقلاب اسلامي که تداوم‌بخش نهضت حسيني است، در همان معرکه به مصاف جبهه استکبار جهاني رفته است. امروز زياده‌خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادي با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسي، ايران هراسي، سپاه هراسي و ...با تحریف  تصوير معوجي از حقيقت ارائه دهند و با شبهات گسترده، توده‌های ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند و اينجا است که تربیت‌یافتگان مکتب اربعين بايد سربازان و افسران جنگ نرم شوند .و پيشگام و پرچم‌دار «جهاد تبيين»باشند و با همه هوشمندي و خوش‌فکری و استقامت و پايداري، نقشه‌های دشمن را خنثی کنند. 

وی در پایان اظهار کرد: بی‌تردید جهاد تبیین، تلاش فداکارانه برای گسترش ارزش‌ها، انتشار افکار صحیح و تبیین حقایق پاسخگویی به شبهات است که جوانان و دانشجویان این مرزوبوم باید پرچمدار اصلی آن باشند.     

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.