دانشگاه با همکاری سپاه به سمت حل مشکلات جامعه گام بردارد

استان فارس
رئیس سازمان بسیج اساتید فارس:

دانشگاه با همکاری سپاه به سمت حل مشکلات جامعه گام بردارد

در حاشیه برگزاری جلسه عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سپاه فجر این استان مطرح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید فارس، محسن جاجرمی‌زاده در حاشیه برگزاری جلسه عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سپاه فجر این استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات جامعه نیاز داریم، علم را بومی‌سازی کنیم و دانشگاهیان باید به سمت حل مشکل جامعه گام بردارند. در این راستا اولویت دانشگاه برای حرکت در این مسیر در همکاری با سپاه است که ارزشمندترین خدمات را در عرصه‌های مختلف اجتماعی اقتصادی و امنیتی دارد.

وی افزود: ازجمله اهداف انقلاب اسلامی در سپاه که ظرفیت‌های علمی خیلی بالایی به دست آورده و در دانشگاه که ظرفیت‌های بالایی برای نظریه‌پردازی و حرکت به سوی تولید ثروت دارد، نهادینه شدن و برنامه‌ریزی برای مسئله‌یابی و رفع مشکلات جامعه است. این تفاهم‌نامه کار مهمی بوده و بنا به فرمایش حضرت آقا که فرمودند: اقتدار ما با پشتوانه علمی معتبر است، مسئله محوربودن و تقاضامحور بودن این تفاهم‌نامه، دانشگاه را باید به صحنه بکشاند. در حوزه مسئولیت همه اقشار بسیج هم پای‌ کار اجرای این تفاهم‌نامه هستند.

رئیس بسیج اساتید استان فارس عنوان کرد: با همت و اراده و عزمی که در سپاه و دانشگاه‌ها در استان وجود دارد باید بتوانیم تفاهم‌نامه را عملیاتی کرده و الگوی موفق از ارتباط بین دانشگاه صنعت و دستگاه‌های اجرایی پیاده کنیم و این حرکت تداوم داشته باشد؛ زیرا با پشتوانه علمی دستگاه‌های اجرایی خیلی موفق‌تر می‌توانند در حوزه‌های خودشان عمل کنند.

جانشین بسیج اساتید استان فارس نیز گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه و کارکردهایی که دانشگاه می‌تواند داشته باشد پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه است و مجموعه بسیج با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌تواند این پیوند را ایجاد کند و این ظرفیت بالقوه را به فعلیت برساند.

محمد رنجبر اضافه کرد: ظرفیت‌های متعددی را می‌توان از این تفاهم‌نامه بهره گرفت و در راستای مسائل استان استفاده کرد. خیلی از اقشار با دانشگاه مرتبط هستند و به‌واسطه این تفاهم‌نامه هم دانشگاه می‌تواند از ظرفیت بسیج استفاده و هم بسیج از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: در دفاع مقدس دستاوردهایی بی‌نظیری داشتیم. شهدا از دل دفاع مقدس بیرون آمدند و به شهادت رسیدند. وقتی همه مؤلفه‌های قدرت را در ابعاد علمی، امنیتی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و حفظ جغرافیای سرزمینی مورد بررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم ایران متمایز از خیلی از کشورهای دیگر و به برکت خون شهدا از نظر اقتدار به جایگاهی رسیده‌ که نه تنها می‌تواند جغرافیای خودش را کاملاً حفظ کند؛ بلکه این اقتدار را دارد که حتی فراتر از جغرافیای خودش هم اقدام کند و اثرگذار باشد. در بعد علمی پزشکی، صنعتی و هسته‌ای پیشرفت کرده‌ایم و به خودمان می‌بالیم که در چنین جایگاهی هستیم.

سردار یدالله بوعلی این تفاهم‌نامه را چند جانبه برشمرد و اضافه کرد: همه اقشار بسیج می‌توانند در این تفاهم‌نامه سهیم باشند و کمک کنند تا به نتیجه قابل توجهی برسیم. به دنبال اثرگذاری و بازخورد این تفاهم‌نامه هستیم. آثار این تفاهم‌نامه می‌تواند آثاری پر خیر و برکت شده و منجر به پویایی دانشگاه و بسیج شود تا سپاه حلقه اتصال در حوزه‌های مختلف علمی و اجرایی استان باشد.

 

عکس

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.