صدور بیانیه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

استان فارس

صدور بیانیه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

عفت سرآمد همه خوبی‌ها و رعایت حجاب، احترام به حرمت‌ الهی است

بسم الله الرحمن الرحیم
بیست ویکم تیر ماه، روز «عفاف وحجاب»، روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی است. این میراث ارزشمند معنوی، از پسِ اعصار و قرون، با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به عصر و زمان ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه‌ انسانی و اسلامی است که همّت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.
حجاب اسلامی جزو ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات قرآن کریم آیه ۳۰ سوره مبارکه نور و آیات ۲۲ و ۲۳ و ۵۳ و ۵۹ سوره مبارکه احزاب و ... و روایات معصومین علیهم‌السلام می‌باشد و این اصل مهم اسلامی - انسانی یعنی اصل صیانت زن آزاد و مسلمان نشانگر عمق تأثیر حجاب و عفاف در شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آزاد و مصون از آسیب‌های اجتماعی است. لذا امروز زن مسلمان، زن آزاد و مستقل در سراسر دنیا به ویژه ایران اسلامی بر حفظ این اصل مهم پای می‌فشارد و هزینه آن را با جان و دل پرداخته و خواهد پرداخت.
در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در قتل عام فرهنگی قصد دارند این عزّت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینتِ بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه‌ اصلی به دوشِ خود بانوان و دختران ما است تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
یک روز برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثارِ خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ماست.
کانون بیبج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب همگام با سایر اقشار دغدغه‌مند و حامی ارزش‌های انسانی و اسلامی، حمایت خود را از این فریضه‌ الهی اعلام و ضمن گرامیداشت این روز اعتقاد راسخ دارد زنان مسلمان و انقلابی به فضل الهی و با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای مدظله العالی، نقشه‌ شومِ شیاطینِ مستکبر را نقش بر آب خواهند کرد.
والسلام علی من التبع الهدی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.